Ridtur

Idag har jag ridit för första gången på säkert 10 år!! Kan inte fatta att det är så länge sen. Det var himla kul, men jag känner mig inte helt trygg än. Lär rida fler gånger. Märker nu då jag blivit äldre att jag tänker mer på riskerna och på vad som skulle kunna hända än jag gjorde förr. Då var det bara att tuta och köra. Vilken galning man var egentligen.

Men jag är himla glad över att jag äntligen tog mig ut o följde med Lotta (grannen). Jag fick ta hingsten Galder, riktigt mysig o go häst:) och hon red Celito, en vallack. Jag galopperade tom en kortis:)

Nä, nu ska jag ta o läsa lite och lyssna på sprakande kakelugn, mysig här i torpet.

Kommentarer
Postat av: eva

akta dig för hästarna dom är farligt!! :-) jag vet - en har bitit Julia i fingret å dom vippar på öronen hela tiden å då fattar man ju inte om dom är glada, sura el nyfikna...jag varnar dig..akta dig!! puss <3

2012-05-21 @ 12:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0