Torpet 11-13 mars

Denna helg fick vi äntligen påbörja med panelen. Jag är glad att vi valde de bredare plankorna trots att de är dyrare, men vi vill ju att det ska passa ihop med torpstilen så då fick det bli dem. Det ska inte vara helt jämt o perfekt.



Kommer bli jättebra det här. Lite slipning, vit färg o lister först:) Känns så himla bra att vi gör det här under vinterhalvåret då man ändå inte kan göra så mkt annat. Så slipper man slösa bort fina sommardagar på den här skiten.

Jag högg även klart veden. Det blev en hel del. Nu till helgen ska jag städa så det blir fint inne i veboda:)

Jag tycker det är roligt att hugga ved. Avkopplande på nå vis...

Jörgen svärtade spisen också. Behövdes verkligen.

Innan behandling.


Efter. Så mycket bättre.

Lite vårtecken också. Det börjar droppa från taken o bildas istappar.
(syns inte så bra på den här bilden tyvärr).


Solen skiner. Dagarna blir längre.


En domherre dök upp:) De är så fina.


Vi har ju en hel del träd på våran tomt. Jag älskar träd, men en del skymmer solen så vi ska avverka ganska många. Allt blir ju så mycket härligare om man får in solen.

Före.


Efter.

Sakta men säkert...ser ni glipan bland träden? Trädet vi fällde där, var skadat så det skulle ner ändå. Tror Jugge fällde 7 träd med yxa (galning). Nästa gång har vi ju våran "nya" motorsåg. Betydligt enklare.


Klippte till rödavinbärsbusken. Syns dåligt. Det är busken till höger, riset ligger på marken framför.


Nyklippt fläder. jag tycker flädern står på fel plats på tomten. Står alldeles för nära torpet. Det ser man på den här bilden.

Får se hur jag ska göra med det.


He he. Nån som kan se vem han är lik på det här kortet? Från en norrländsk TVserie som tyvärr slutat gå.



Kommentarer
Postat av: Catarina

Det kommer att bli superfint.



Å vet du, jag tycker det är så kul att se och läsa vad ni håller på med där i torpet. Spännande.



Själv har jag hakat loss en dörr och målat lite skavander med grundfärg. Ikväll när Alva somnar ska jag rolla på ett varv vitt.

Å så hann jag måla listerna runt en dörr. Förhoppningsvis är det torrt innan hon vaknar. Jag tänker att hon kanske inte rusar just dit och pillar. Men man vet ju aldrig.:)

2011-03-22 @ 13:37:53
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Catarina

Å ja, det var bra att ni valde breda.

Man får inte vara dumsnål. :)

2011-03-22 @ 13:38:37
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0