Tagetes

Jugge kom hit effer jobbet så då åkte jag till Örbyhus. Duschade på badhuset, så skönt men det där badhuset är inge bra. Duschade i kallvatten mesta tiden...brrr o för det betalade jag 60 spänn! Ja ja, ändå värt. Sen gick jag o köpte tagetes på en handelsträdgård. Vet inte vad det är, men jag gillar tagetes mycket nuförtiden, har väl blivit tant. Nämen, tagetes är skitbra att plantera nära rosor, tomater o potatis för de skrämmer bort nån insekt (kommer inte ihåg vad det var) som annars kan förstöra plantan. Bättre att ha ett naturligt medel än att ta till kemikalier tycker jag.

Passade även på att söka jobb på handelsträdgården, de var mkt trevliga men lite virriga:)

Sen pratade jag med morsan nyss o de ska komma o hälsa på här i början av juli. Jag ska bila tillbaka med dem sen så jag kan gå på Elias dop den 9 juli. Blir kanon det där! Slipper flyga upp iaf. Får se hur det bli på hemvägen.

Nu ska jag ta o gå en sväng i den vackra naturen. Hej svejs!

Ps. Två inlägg på en dag, herregud;)


Kommentarer
Postat av: Catarina W H

Hurra!

Då hinner vi träffas?

2011-06-15 @ 19:59:02
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Jag

Ja det hoppas jag:) Stannar nog några dagar iaf:)

2011-06-15 @ 22:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0