Livet på landet

Är i torpet ensam med katterna. Varför sitta i lägenheten o ruttna när jag lika gärna kan vara här. Går ju alldeles utmärkt att söka jobb härifrån oxå. Det jag saknar här är dock en bil eller moped så jag kan ta mig nånstans, men jag jobbar på det. Söker jobb härikring också. Är ganska spyless stockholm för tillfället.

Vi har haft supervarmt o härligt väder här i två veckor, brunnen sinade nästan i söndags. Tur att det regnade hela dagen igår (måndag) o regnar med uppehåll idag. Det behövs kan jag ju milt säga. Idag tänkte jag ta o plantera lite sommarblommor jag köpte i lördags o en ros New Dawn. Måste även stötta upp endel blommor som lagt sig lite efter regnet.

Det hade även varit kanon med en duschanordning av nåt slag. Nu får jag använda mig av vattenkannan, ha ha, men det funkar gode bra det med faktiskt. Lite bängligt bara, men men...

Livet på landet...tra la la la.


Kommentarer
Postat av: Catarina W H

På stugan har vi en portabel dusch. Man fyller den. Pumpar upp trycket och så kan man duscha. :)

Mycket bra grej!

2011-06-14 @ 22:29:03
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0