Blåmesunge

Blåmesungarna har ju flugit ur bona nu för ett tag sen. I förrgår kom en tilltufsad liten en till fågelautomaten, den var trött o hungrig, såg lite sjuk ut ryckte med huvudet lite. Jag gick närmare och till slut kunde jag ta i den om jag ville. Ena ögat kan den inte öppna, stackarn. Den orkade inte öppna solrosfröna så jag hjälpte den lite. Sen när den skulle dricka ur vårat provisoriska fågelbad, Hoppade Mini på den, kom från ingenstans. Jag hann rädda fågeln iaf.
Nu har katterna låtit den vara ifred (hittills). Igår klarade den av att öppna fågelfröna själv. Nu sitter "Lilla Gubben" nedanför fågelautomaten o äter frön som ramlat ner.

Tyvärr tror jag inte att den kommer att överleva. Naturen är grym ibland, men jag hoppas att den med hjälp av fågelfröna kanske repar sig. Vill verkligen hjälpa den, men...

Ute regnar det, har ändå hunnit med att gå en vända med trimmern innan regnet. Varför ska dessa maskiner vara så jävla svårstartade? Fick hålla på en kvart innan jag fick igång fanskapet.

Kommentarer
Postat av: Catarina W H

Ja. Varför?

Man är typ förbannad innan man ens börjat klippa gräset. Jag vill ha en som startar med en knapptryckning!

2011-06-17 @ 16:57:34
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: eva

min startar men snöret går ALLTID av :-( å så måste jag hålla på att dra ut den titt som tätt jävligt irriterande å så fastnar det gräs oi den å de måste bort.....jag vet...jag gör nått fel :-)



tycker oxå om tagetes, det finns så många olika å de är som små solar :-)



här görs inget med blommorna, varken mina perrener å inga sommarblommor är köpta :-( blir att bygga heeela sommaren å vill inte känna ångest över att inte hinna med blommorna....kommer bara göra det jag absolut vill å hinner



puss!!!! (kom å hälsa på om du hinner när du är uppe)

2011-06-23 @ 21:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0