Sammanfattning

Då var det väl dags att sammanfatta pitetrippen för denna gång. Åker hem imorgon.
Jag bilade ju upp med morsfars från torpet i Tierp. Körde ända till Umeå där farsgubben fick ta över. Gode mööör man var efter bilresan. Varmt eftersom bilen saknade AC. Vi kom till pite 21.30 o då var vi alla trötta så vi gjorde inget speciellt.

Fredagen gick åt till att byta band på dopklänningen, fixa doppresent (tur jag känner Isa, som designar jättefina tavlor, så jag kunde få hjälp av henne i sista minuten). Lillsyrran o Jocke kom ju oxå så det blev grillning o så på kveelon. Thea o Sanna kom ju också på fredan o badade i poolen o härjade allmänt:)

På lördan var det då dop. Det gick bra. Enda incidenten var att Elias spydde precis innan de skulle gå in i kapellet, fort borttorkat. Sen var det ju såå varmt så jag tror Elias tänkte "Äntligen är det nån som fattar vad jag vill" när prästen skvätte vatten på hans huvud.

Efter dopet åkte vi till Jan-Erik o Monica för att äta smörgåstårta och jordgubbstårta. trevligt. Hoppade även Twist med alla barnen.

På kvällen for jag, Emma, Jocke o dövörat Sigge till Hemlunda för bad. Det var bara jocke som badade, vi andra doppade fötterna. Sigge han GRÄVDE!:)

På söndag åkte syrran hem. Jag for o hälsade på Sara som flyttat hem till Pite efter typ 8 år. Vi gick en sväng
genom stan o köpte glass också. Minns inte vad jag gjorde på kvällen.

På måndag åkte jag, Petra, Sanna, Thea och Elias till Pite havsbad. Där mötte vi upp Catarina, Micke o Alva. Jag badade jättemycket, var tokvarmt i havet. Härligt som fan. Efter några timmar på stranden åkte vi vidare mot Älvsbyn där min bästa kusin Jennie med familj hade anlänt till med tåget från Götet några timmar tidigare. Var hur roligt som helst att äntligen få träffa henne. Jag tror att det har gått tio år sedan sist vi sågs. det får inte dröja så länge tills nästa gång. Vi har tänkt planera in en kusinträff nästa sommar i Rantis så alla som vill får komma:) Känns som att det är läge att införa nån slags ny tradition. Vi är ju utspridda i hela landet från Kiruna- Helsinborg så vi träffas inte så ofta.

På tisdag, igår alltså, for jag o lillebror Fredrik till schtaan med hans nyinköpta bil o shoppade lite. Sen köpte vi mat på coop o gjorde världens största salladstallrikar åt oss o morsfars. Det var pitesnax, melon, ananas, kassler, tzatziki, salami, sallad, gurka, tomat, fetaost, ruccola, olika bönor, pasta pennor o säker nå mer jag har glömt. Vi blev proppmätta o ingen orkade äta upp. Toksomnade efter det. Vaknade kring 18, såg att Cattis ringt. Blev att åka dit, blev bjuden på jättegod hemmagjord sushi. Sen for vi o köpte godis på coop o satt o surrade hela kvällen. Jag kom hem halv ett.

Å nu är jag hemma hos morsfars o tar det lugnt. Ska packa ihop mina grejer inför imorrn så det är gjort. Ska nog färga håret (om jag ids). Sanna o Thea ska mest troligt sova över här, de kommer hit kring 16. Då blir det en sväng till Fårön o hälsa på Monica på hennes kolonilott. Ska bli jätteroligt att se hur hon har fixat till det där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0