Kulturhuset o rulltrappeincident

Idag var jag på kulturhuset. De har ju byggt om där o nu tycker jag att det är riktigt fint. Jag lånade böcker i biblioteket och fikade en macka högst upp i caféet. Det är faktiskt mysigt att sitta där uppe o titta ner på alla byggnader o människor.

Det höll på att hända en riktigt läskig grej. När jag skulle åka rulltrappa ser jag i ögonvrån en man som slänger sig framåt, snubblar så han ramlar, reser sig igen o kutar mot rulltrappan. Då ser jag en liten unge krypa nära trappan. Mannen kastar sig fram o tar tag i barnet som undkommer med nöd o näppe. Livsfarligt det där. Det är hur lätt som helst att barn kan fastna och i den åldern (ca 1,5år) går det så himla snabbt. Nån sekund bara så kan allt hända. Det är inte första gången jag ser detta hända. Tack o lov gick det bra denna gång också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0