Torpkärring

Sådär, då är man ensam med katterna på torpet igen. Soligt/molnigt ute, ca 20 grader celcius i skuggan. Lite blåsigt. Igår regnade det hela dagen så då passade vi på att fylla upp hinkar o tunnor med regnvatten för framtiden. Vi får ju inget vatten ur brunnen nu så vi har börjat fundera på att borra brunn ganska snart. Tills vidare hämtar vi dricksvatten på OK som vanligt o det funkar det med.

I veckan köpte jag en campingdusch på Jula för 69 kr. Ha ha, det är en påse med litet duschmunstycke som man hänger upp i ett träd då man ska duscha. Funkar hyfsat faktiskt, men är svårt att tvätta håret i den. Men det är skönt att ha nåt iaf:) Vi är annars välkomna att duscha hos grannen om vi vill, och det har vi ju såklart gjort några gånger.

Idag har jag klippt gräset, klippt körsbärsträdet lite. Även syrénen har fått sig en ny frisyr. Ska snart gå ut o plocka hallon. Funderar på att gå en sväng till skogen o se om det finns nå blåbär, men jag får se. Är ju inte lika kul att gå själv.

I lördags fyndade jag på loppis 1 bok om samer, 1 gasoltub, en trälåda och 5 trasmattor. Allt detta för 140 kr!! Apbilligt.

Nä, nu lär jag gå ut igen. Höres!

Ps. På torsdag kommer lillsis o Jocke hit, ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0