Torpet 24-29 mars

    
Snön hade äntligen rasat ner från taken:)


   
 Det är så mysigt att elda på kvällarna:)



Jag var på torpet ensam onsdag till fredag kväll. Det gick jättebra. Jag beskar våra hallonbuskar, två svarta vinbärsbuskar, bakade bullar, tog det lugnt. Hade det härligt.

Jugge kom på fredag kväll. Eftersom det var så fint väder var vi utomhus hela tiden och högg ner träd, brände ris mm. Renoveringen inomhus fick vänta till bättre tider. Både jag o J är spyless renovering just nu.

 Här vilas det!:)

    
Jäklar vad mycket ris det blir av ett enda träd.

 
Här ser man hur dåligt de nedersta grenarna mått. Träden har nästan inte fått nån sol. 
   
Ska man elda så är en brandsläckare nära till hands väldigt bra. Jäklar vad det ryker och sprakar av granbarren.
 
  
Grillade korv till lunch, sååå gott.
 

Askan som blev kvar sen vi släckt allt. Den ska jag sprida ut sen i trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0