Sockerberoende

Jag har nog varit sockerberoende i hela mitt liv. Så fort jag försöker dra ner på sötsaker så blir jag riktigt irriterad. Minsta grej kan få mig att bli skitarg. Nu i veckan har jag försökt äta nyttigare, o det dåliga humöret kommer som ett brev på posten.
Godis, kakor o sånt är ju så himla gott!! Jag vet att det är mkt socker i mat man äter oxå men det orkar jag inte tänka på nu. Nu är det bara sötsliskiga saker jag ska försöka trappa ner från. Ingen läsk på vardagarna (inte ens Cola zero trots att det ska vara sockerfritt, fast det är nå fuffens med det tror jag), inget godis, ingen glass, inga kakor, ingen choklad. Hur ska detta gå? Stackars Jörgen som måste leva med mig:/


Kommentarer
Postat av: Catarina

Om två veckor kommer det att kännas mycket bättre.



Frukt kan ju vara en tröst i måttliga mängder...

2011-04-14 @ 15:47:43
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0