Möss o otyg!

Idag har jag varit på Ikea och handlat lite krims o lite krams till torpet. Ska dit imorgon å det ska bli så jäkla skönt. Älskar att elda i spisen o kakelugnen. Mysigt med höst/vinter då man har torp, annars inte. Skulle vara gott med glögg faktiskt:)

Förra helgen hann vi bara vara där ca 24 timmar lör-sön. Tänkte plantera tulpanlökar då, men mössen hade andra idéer. De hade lyckats ta sig in under trappen i hallen där jag hade lökarna (ska isolera där framöver) och gnagt sönder dem, bara några var hela. Av ca 30 tulpaner fanns det kvar 2 st!! Sen hade jag lite andra blommor som de inte verkade gilla lika mkt som narcisser och krokusar eller vad det nu var, allt var en jäkla röra!





De som såg ut att kunna bli en liten blomma till våren planterade jag under ett träd.

Igår köpte jag nya tulpanlökar, hoppas det inte är för sent att plantera dem. Papegojtulpan bland annat. 



Kommentarer
Postat av: eva

jävla djur!! hos mig spelar det ingen roll hur många tulpaner jag planterar..det är nån jävel som alltid äter upp dem :-(

2010-10-29 @ 08:40:58
Postat av: Malin

Fan va trist Eva! Så blir det säkert hos mig oxå, det kryllar av möss och är det inte dem så kommer väl rådjuren o käkar:/

Ska försöka ta reda på om det finns något man kan göra för att skrämma iväg odjuren.

2010-10-29 @ 09:58:12
Postat av: Catarina

Trist.

Pappa och Bibbi dammsuger alltid innan de åker och lämnar aldrig det minsta lilla mat. Så de har inga möss i stugan. Ibland är bibbis städmani jättebra. :)

2010-10-29 @ 10:59:56
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0