Telefonkiosken i Liljeholmen är SKIT, Tele 2 med när jag tänker efter!

Jag är så jävla korkad! För två veckor sedan var jag i Liljeholmsgallerian och var på väg till tunnelbanan. På vägen dit gick jag förbi Telekiosken och kom på att jag skulle höra mig för om de kunde hjälpa mig med min telefon. Jag har haft problem med att smsa och mmsa. Sagt o gjort så gick jag (min dumme jävel) in. John, som försäljaren hette, var supertrevlig och försökte hjälpa mig med telefonen (även en kollega till honom kollade på den). Till slut sa de att det måste vara nåt fel på själva telefonen. De sa att de hade ett jättebra erbjudande just nu, en kampanj på kompis pott. Jag tyckte det lät jättebra eftersom jag skulle få ringa för 249 kr, hela beloppet. Dessutom var jag ju less min telefon och de sa ju att det var nåt fel på den. Han sa att jag skulle få en present och undrade vad jag ville ha. Jag sa skämtsamt "en ny telefon". Då sa han, ja men det kan du få. Åsså tog han fram två telefoner jag fick välja mellan. Inte nå speciella, men de var ju en present så jag valde Sony Ericsson Aspen. Jag var trött, ska tilläggas (skyller lite på det för att inte känna mig dummast i världen).

Han skrev upp en massa siffror och det var en jävla tur att jag ställde lite frågor, för nu helt plötsligt betalade jag 100kr i månaden för telefonen och fick bara ringa för 149kr. Vilken present va. Vill ju veta vad man får. Men jag behövde ju verkligen en telefon, så jag tog den och gick sen.

Efter 5 minuter ångrade jag mig som fan! Vad hade jag gjort? Tecknat ett abonnemang och hade en ny telefon som jag inte visste mkt om. Jag gick tillbaka. Sa att jag ångrade mig. Jag ville inte ha nåt abonnemang och ingen telefon heller. Då sa han att telefonen fick jag lämna tillbaka, men han kunde inte ändra nåt med abonnemanget. Varför då, undrade jag. Därför att han redan hade registrerat uppgifterna och bla bla bla!!!! Det var bindande.

Jag sa att jag ju inte hade skrivit under något. Han sa att det spelar ingen roll. Hur som helst så sa jag att jag då vill kunna ringa för hela beloppet 249kr och så blev det. Jag har alltså ett abonnemang, kompis pott 249kr och kan surfa gratis 1G, ringa för hela beloppet. Det var kampanjen de hade och jag gick på den. Känner mig skitdum. Dessutom skrev jag under då av nån konstig anledning. Kände mig lite hotad på nå vis.

I alla fall, så kör Tele2 en "kampanj" på tv nu om att man ska få en telefon gratis om man tecknar kompis pott 249kr. Ringde dit och frågade om det och telefonen var verkligen gratis. De kollade upp mitt abonnemang och såg att jag redan betalar 100 kr i månaden för en telefon, en Aspen. What the fuck! Jag ringde till Telekiosken och frågade om det. De sa efter många om och men att jag får tillbaka de pengarna sen, för uppgifterna har inte riktigt registrerats än, eller vad fan det nu var de sa. Jag känner mig arg!

Jag sa att jag vill säga upp skiten. Visst var det 3 månader uppsägningstid? Nä, säger de då. Du har bundit dig på 24 månader, så du kan först säga upp ditt abonnemang efter 21 månader.

Orkar INTE!

Sa jag att min telefon fungerar igen, jag kan smsa och mmsa. Inte fan var det nåt fel på min telefon.

Slutsats av detta:
1) Gå aldrig in i en telebutik för de kan sin grej. De vet hur man säljer, hur man lurar folk.

2) Kolla alltid upp saker jävulsk noggrannt och fråga om ALLT. De ljuger som fan och skyler över saker.

3) Se till att vara utvilad och ha någon med dig när du ska fixa med abonnemang eller ny telefon.

4) När 21 månader har gått, så ska jag säga upp mitt abonnemang med Tele 2 för att aldrig återvända.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Det sista där lät bra. Malin morrar och säger ifrån

2010-11-10 @ 21:31:21
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Fyyy vilken dålig stil!!!!!

2010-11-14 @ 22:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0