Det Vete katten

Jag har länge undrat vars man kan växla in mynt i en sån där maskin ni vet. Det går inte att göra det i Fruängen på banken så idag ringde jag till huvudkontoret på Swedbank och frågade. Äntligen vet jag vars jag kan göra detta, Hamngatan 31 uti Gallerian, tack så mycket. Och det verkar som att det inte var nån avgift på det heller.

Så, jag tog mina mynt, ca 1000 spänn i femtioöringar och enkronor(man kunde tydligen växla in 50öringar fortfarande och det var tur det) och traskade mot tunnelbanan. Jäklar i min låda vad tungt det är att bära omkring på en massa mynt. I alla fall så gick det jättebra att växla dem och sen gick jag och mötte upp Anna-Lena på Vetekatten på kungsgatan. Mycket mysigt att fika där faktiskt. Rekommenderas! Catarina, när du kommer hit i januari ska vi gå dit!

Efter det så gick jag in på Kréatima som tydligen har flyttat så att det ligger mittemot Vetekatten, bättre läge nu tycker jag. Där köpte jag en bambumatta som man sätter fast penslar i och en svamp till akvarellmålning. Sen blev det lite julklapps/presentshopping på Designtorget och Iris hantverk.

Till middag blev det GREKEN i Fruängen, mmmm:)

Nu på kvällen har jag julpyntat lite, känner att jag behöver det där extra myset i vintermörkret nu:)


Kommentarer
Postat av: Catarina

Jag har faktiskt varit och fikat på Vetekatten. Men i början när du bodde där så visste du inte vart det låg - och hittar dit, det gör jag inte. :)



Jag tycker absolut att vi ska gå dit och fika!

2010-11-26 @ 09:24:32
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Catarina

Sist jag var där var 1999. :)

2010-11-26 @ 09:25:02
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Malin

Men då gör vi det, nu hittar jag då dit iaf:)

2010-11-26 @ 11:15:26
Postat av: Catarina

Ja, alltså vi har ju tänkt fira julafton hos oss. Så jag hoppas också att det är klart tills dess.

2010-11-26 @ 11:21:32
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0