Helgen som var

Det var skönt att komma till torpet, var ju inte där helgen före. Men det var kallt där. Som mest var det -16C. Bara att elda på:) Skotta fick man göra oxå. Tycker det är lite småkul faktiskt.



Men jag vet att det inte kommer att vara lika kul i längden, det är ju en gode stor tomt vi har. Uppfarten och plats för bilen samt gångar till dass, torp, vebon...dit lär man ju skotta. Man ska ju inte överdriva. Tur att bonden som bor i närheten är så snäll att han skottar vägen förbi oss så vi tar oss till vårat torp. Han skottar där då o då ändå pga att det finns ett jaktställe ovanför oss. Han ville inte ha någon ersättning för det heller, men nåt ska vi väl hitta på:)

På lördagen fick vi för oss att vi skulle ta o gå o försöka hitta den där genvägen som alla där pratar om som ska gå nånstans genom skogen. Vi hade tittat på kartan på nätet innan litegrann o sett att det skulle gå en väg. Ha ha, säger jag bara. Det gör jag inte om. Isåfall ska nån som verkligen vet var den går, visa exakt var den går. Det var svårframkomligt kan jag säga. Tur vi hade glögg, mandariner, pepparkakor o lussekatter med oss:)



 
Så här glad blev jag då vi äntligen kom ut på andra sidan till den riktiga vägen:)))


 
Ett annat torp vi såg på väg hem. Mysigt.

Sen på kvällen gjorde vi skitgod mat. Lammstek i ugn med rostade potatisar o en svingod vinsås. Man måste ju laga nåt gott till premiärturen av våran nya ugn:)
   MUMS


Jättegott vin (till vänster) som vi drack till maten. Vinet till höger gjorde jag såsen av.

På fredagen var vi ute o högg ved, slöade, var ut o gick, tog lite kort mm
 

    



 
 

På ovanvåningen finns det två dörrar till två kattvindar som var igenspikade och igentejpade. Vi har dragit oss för att öppna upp dem eftersom vi hört att det skulle finnas fladdermöss där inne. Men nyfikenheten slog till så vi öppnade upp där den här gången. Spännande! Jag blev positivt överraskad. Det var ju jättemysigt där inne o inga fladdermöss alls eller spår av dem heller:)
 
Den till vänster.
Och den till höger.
  
Blir bra att ha som förråd eller klädkammare:) Får se vad det blir. Vi tänkte börja renovera ovanvåningen efter nyår.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Bra.

Jag uppskattar att få kika på torpet. :)



Maten ser supergod ut.

Och ni ser ut som en riktiga friskluftsmänniskor.

2010-12-15 @ 23:58:55
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Lena

Åh, vilken supermysig helg ni verkar ha haft. Och spännande med kattvindarna...

2010-12-22 @ 08:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0