Måla

Nu när jag varit hemma i två dagar och vilat, har jag börjat fundera på att ta upp mitt måleri igen. Det var så länge sedan jag målade å nu har jag faktiskt en arbetsplats att vara på (nytt skrivbord). Jag har ingen inspiration, men den brukar komma när jag väl sitter där.
Det jobbiga är att jag inte kan lämna framme grejerna för då kommer Liten o lägger sig på blocket, slickar i vattenglaset eller biter i penslarna o det är drygt. Vet inte hur många tavlor hon har förstört genom åren och vattenglas hon spillt ut.
Jag vill ha ett rum som bara är till för mig, där jag kan lämna allt hur som helst o veta att det ser likadant ut när jag kommer tillbaka. En atelje med andra ord.
Men nu är det som det är. Vi bor i en tvåa o då får man göra det bästa av situationen:)

Kommentarer
Postat av: Catarina

Hus i Piteå.

Kostar som en lägenhet i sthlms förort.

Kom hem :)

2009-10-02 @ 07:47:48
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: mikaela

Känner igen mig! Vill också komma igång med måleriet men känns svårt att få tid och plats att räcka till.....

2009-10-03 @ 19:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0