Snart börjar jag skriva arga lappar i tvättstugan!

Idag gick det inge bra då jag skulle tvätta. Tänkte slå några flugor i en smäll så jag bar ner två Ikeakassar med tvätt, en stor påse med burkar/flaskor, som jag tänkte gå o panta när jag slängt i tvätten samt en kasse papper o tidningar som skulle snöras i återvinningen. Vad händer då? Jo, såklart är det nån jävel som har snott min tvättid igen...suck. Personen hade plomberat dörren så då kunde jag se på numret vilken idiot det var som inte hade nån hjärna denna gång. Jag gick dit, till nummer 266 o lyssnade utanför dörren, det lät ganska högljutt där inne så jag ringde aldrig på utan gick ner i tvättstugan igen o väntade...o väntade... Klockan blev 17.30 innan han som tvättade kom ner. Han gick in i det andra tvättrummet först (vi har två) så då tänkte jag "jaha, det var inte han som snott min tid". Så jag fortsatte vänta medan han tömde maskinerna. Sen gick han till den plomberade tvättstugan och tog fram en nyckel för att öppna. Då sa jag "Visst vet du att du tvättar på min tvättid?"

"Jaha, gör jag? Vad är klockan?"
"Ja, den är väl halv sex och min tvättid börjar klockan 17."
"Oj då, jag visste inte. Ursäkta mig. Det var inte meningen. Jag hade så bråttom och bla bla bla..."

Jag blir tokig på sånt här. Hur svårt kan det vara? Jag behöll ändå lugnet o sa att han fick väl tvätta klart maskinerna som han hade i, man kan ju inte bara slita ut tvätten medans den tvättas. Han hade en kvart kvar. Vi småpratade lite och jag förklarade hur tvättstugan fungerade med tider o sånt. Han bad om ursäkt igen och det märktes att han tyckte det var pinsamt.

Sen när hans maskiner var klara, så satte jag i min tvätt och han hängde upp sin tvätt i ett av torkrummen. Jag tänkte för migsjälv att kanske borde jag kolla så han inte snor mitt torkrum nr 8, men tänkte sen att ...nä...så korkad är väl ingen.

Sen när han var klar sa han hejdå och när jag blev klar gick jag ut i korridoren och För fan, han hade tagit mitt torkrum den dumme jäveln.

Orkade inte tjafsa. Grejen är den att i torkrum nummer 8 får man torka sin tvätt till klockan 22, medan i nummer 7 bara till 20. Antar att det är nån lägenhet som är ovanför 7:an som störs av oljudet eller nått. Jaja, jag orkade som sagt inte tjafsa så jag torkade tvätten i 7:an med resultatet att min tvätt inte blev torr så nu häger det tvätt i lägenheten:/

Jag gick ner 17.00 med tvätten och kom in i lägenheten igen klockan 19.00. Trodde det skulle ta en halvtimme med allt (slänga i tvätt, snöra pappret, panta burkarna) men TVÅ timmar...suck. Ja ja, nu är det gjort:)

Tack och godnatt:)


Kommentarer
Postat av: Bella

Men vilket smartskaft!

Var med om en tjej som tog min tid mitt i min tvättid. Jag gick in i stugan 20:00 (börjar 19) då hade hon satt in sin tvätt och tagit ut min!! Hon trodde det var hennes tid..men inte kollat bokningen, (har också 2 stugor så hon hade tid i den andra). Blev ju rätt sur, men vad göra. Droppen var dock att jag sen upptäckte hon SNOTT kläder av mig, har inte sett henne sen dess heller. Borde vara böter för såna som snor ens tid.

2009-03-27 @ 08:48:18
URL: http://http://ladysorrow.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Nä, såntdär kan göra en så himla förbannad! Särskilt eftersom man inte tvättar var å varanann dag utan har rätt mycket tvätt som ska i och som ska hinna torka också. SUCK!



Nu ska vi installera taggar för låsen och något elektroniskt tvättbokningssystem i min tvättstuga - får se om det blir bra. Våra tvättmaskiner skulle dock behöva bytas ut först, för de centrifugerar så j-a dåligt så man måste extracentrifugera tvätten efteråt - vilket tar säkert 20 minuter extra. Puh.



Nu har jag också fått gnällt av mej lite :)

Hoppas helgen blir bra och skön i dina rena tvättade kläder. Kram





2009-03-27 @ 11:47:24
URL: http://flikkan.blogg.se/
Postat av: evaa

hahaha innan jag flyttade ihop me danne var ett av mina krav att han skulle skaffa tvättmaskin innan...för jag hatar att dela me puckon som han.....lider me dig liiite..men mest lite skade glädje..pusssss

2009-03-27 @ 20:48:02
URL: http://eva.niska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0