Kastrerad

Sådär, då var Mini kastrerad. Usch vad hemskt det känns. Hon måste ha på sig en tratt i 10 dagar och äta lite smärtstillande. Hon är ledsen och det känns i mig oxå. Vet att det här var det bästa för henne, men just nu känns det inge kul. Tur att katter är tåliga djur o repar sig fort. Nu ligger hon under sängen o gömmer sig.

I morse åkte vi dit med henne och jag hämtade henne själv kring 14 tiden. Blev tvungen att ta världens omväg med tunnelbanan eftersom det inte går nån bra buss eller så Fruängen-Mälarhöjden. Ja ja, passade på att vaccinera henne oxå så jag ska dit igen den 3 april för den andra sprutan. Vilken hemsk matte jag är:(

Jag hade kunnat börja ge Mini p-piller men Liten åt ju det ett tag och se hur det gick, hon blev jättesjuk och måste medicineras resten av livet. Det vill jag inte riskera med Mini oxå, så därför tog jag beslutet att kastrera henne. Hon var ju som sagt i löpen flera gånger per år och i ungefär i en vecka i taget. Hon mådde inte bra av det och gjorde illa sig när hon strök sig mot alla grejer. Hakan svällde upp en gång bla. Ja, jag gjorde rätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0