Det är hit man kommer när man kommer hem

Som Ronny Eriksson sjunger...
Imorgon bär det av mot Pite!! Fast det blir en kort o intensiv resa med blandade känslor. Flyget går 21.10 o landar i Lule 22.25. Sen bil med farsan till Pite, äta nåt, sova...typ.
Upp tidigt på fredag morgon, åka bil till Hietaniemi, begravning klockan 11.00. Eva-Lena (en kompis) ska oxå dit så hon möter mig där. Mor o far åker vidare ca 5 mil till Svanstein för en annan begravning som även den är klockan 11. Hade velat gå på den oxå men det går ju inte tyvärr...

Senare på eftermiddagen/kvällen kanske jag o Eva-Lena stannar till i Övertorneå, det är marknad där och jag vill väldigt gärna hinna träffa Eva om det går. Vi får se hur det blir. På lördagen vill jag bara ta det lugnt, vara i Kulmungi eller Rantajärvi, basta o kanske ta mitt första dopp för i år. Det var mycket länge sedan jag hälsade på alla där. Det ser jag fram emot.
På söndag eftermiddag åker vi hemåt igen. Mitt flyg går 19.35. Får se om det går att tajma in det så jag inte behöver åka till Pite utan kan åka direkt till flygplatsen i Lule.
Ja ja, det blir nog bra det här.

Det är som sagt med blandade känslor jag åker upp. Jag är otroligt ledsen för att det är begravning o allt det där, men samtidigt är jag glad för att jag ska få träffa alla släktingar o vänner som jag inte sett på ett tag. Känns konstigt att både vara glad o ledsen på nå vis...Knäppt?

Nu ska jag gå o sova. Big day tomorrow! Puss. Love you all...


Kommentarer
Postat av: eva

hahaha va kul det var att se dig...men oj vilket flummo jag kan vara..tappade bort er i vimlet så jag ha aldrig säga hej då.....nästa gång måste du flumma med mig.....om du vågar hihi :-)

2009-07-13 @ 20:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0