Bollnäs-Team Hanna!!!

Fy fan va bra!!! Blev verkligen rätt kör som vann. Brukar inte ringa in o rösta på TVprogram men den här gången kände jag att jag var tvungen:) En halv mille kan göra så mkt där för ungdomarna:) Bra reklam till stan också.
Jag är ju som sagt gode blödig av mig så jag satt o grina när de vann...ha ha...

Annars så var jag på akuten i Liljeholmen idag, fick vänta en halv timme tills det blev min tur. Jag fick 14 st Betapred à
0,5 mg att dricka (kortison) och 1 st Loratadin Dandoz 10 mg att svälja. Loratadin är ett antihistamin preparat som minskar klådan o så:) Känner att det har haft effekt o utslagen är nästan helt borta, så jäkla skönt!

 Fräscht:)
Såhär såg det ut, inte så bra bilder men men...o nu är det mesta borta:)
 Uppsvullna o fina ögon:)

Nån fler där ute i landet som har erfarenhet av detta? Skriv gärna o berätta.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jisses; nä såntdär är ju inge vidare! Min mamma fick en hemsk klåda och vätskande utslag för ett par år sedan - de visste inte heller vad det var, men sannerligen något stressrelaterat. Hon fick starka salvor att smörja med och bara ha löst sittande kläder. Skönt att salvorna och medicinen hjälpte, men det är frustrerande att inte veta vad som orsakar det. Jag har ju atopiskt eksem i botten, och är väldigt känslig för stress och blir lätt torr när jag är i vatten... måste smörja händerna hela tiden. Ibland är det bättre och ibland sämre... Just nu är det toppen. Jag hade också sånt kli runt ögonen flera flera år efter varandra under hösten/vintern förut. Jag bytte mascara från svart till brun, och kör med apotekets. När jag brukar känna av det, för det komemr ibland att jag känner mej torr, brukar jag köpa sånna antihistmintabletter typ Clarityn. Det lindrar så jag inte kliar då blir det inte heller värre...



Man börjar bli gammal nu när man listar alla krämpor ;)

KRAM

2009-02-01 @ 09:28:34
URL: http://flikkan.blogg.se/
Postat av: eva

hej gumman....oj vad jobbigt med klåda å svullnade ögon....inte roligt alls....svårt att veta vad man får nässelutslag av men min mamma kan få de av lite vad som helst när hon är stressad....en period i hennes liv kunde hon inte ens äta godis för hon fick utslag av nått färgämne som fanns i dem....men nu är de bättre....men svårt...du får försöka göra en lista av de du ätit å vad du använt för krämer/tvål mm för att lista ut de...saknar dig..pusss

2009-02-01 @ 14:36:42
URL: http://eva.niska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0