Torsdagen

Jag började Hermods klockan 9 o slutade 10.30. Farsan åkte till mässan kring 10.00. När jag kom hem var det jävligt stökigt så jag röjde upp. När jag höll på att dammsuga kom farsan hem från mässan o höll på att skrämma ihjäl mig när han öppnade dörren o ropade "hallå", jag är ju inte van att nån är hemma så tidigt på dagen. Vi bestämde oss för att åka in till stan på lite sightseeing. Jag visade Slussen, Gamla stan o slottet, riksdagen, sergels torg, vi hälsade på Sparran på Kicks i Gallerian o sen gick vi på Drottningatan.


Behöver jag ens säga varför han skulle in här... ATG:)

Han tyckte att det var jätteroligt att se allt. På slottet pratade han med två av slottsvakterna om de tyckte det var ett roligt jobb de hade o om kungen bodde på slottet mm. Sa att de i alla fall hade en fin utsikt:) Ha ha, jag dööör:)


På Sergels torg. Sen åkte vi hemåt.

Väl hemma gjorde jag köttfärssås o spagetti. På kvällen gjorde vi klart stolarna o såg på tv.

Kommentarer
Postat av: eva

hahaha äkta norrlänning som aldrig varit utanför norrbotten som prata med vakterna :-)

Hermods?? int har du skrivit vad de jobbet är heller...bara att du jobbar där...eller har jag missat de?? pusss

2009-02-10 @ 19:26:07
URL: http://eva.niska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0