Sådärja

Nu har man pratat med farsan i telefon. Han hade landat på Kallax o flygturen hade gått bra. Flyget var en timme försenat (ganska vanligt då det gäller Norwegian tydligen). Mange hämtade honom med bil så nu var de nästan i Antnäs:) Det snöade o höll på där. Skillnad från hur vädret är här, grått o trist. Fast nu vill jag inte ha snö utan nu vill jag att våren ska komma.

Det har varit en hektisk vecka. Han kom ju hit på tisdag kväll till T-centralen med Arlanda express o där mötte jag upp honom o så fick han åka tunnelbana för första gången i sitt liv. Var hemma i läggan ungefär 22.30. Sen efter det har det varit full rulle nästan hela tiden.

På onsdagen började jag på Hermods kl 13 så innan det följde jag med o visade vars Stockholmsmässan låg o hur han skulle ta sig dit o så vidare. Kollade även om hans biljett till mässan gällde o det gjorde den som tur var:) Köpte även 7 dagars SLkort o refill till hans telefon. Kan ju vara bra att kunna ringa om han skulle villa bort sig:)
Vi kom till fruängen igen vid 11.30 o då guidade jag honom i vårat lilla centrum, visade det viktigaste, alltså vars ATG låg så han kunde spela på travet. Efter det åkte jag till Hermods o han gick till lägenheten. Tror han åkte en sväng till mässan senare. På kvällen åkte jag, farsan o Jugge till Kungens kurva o gick på Ikea o Heron City. Köpte tyg till stolarna, rött o blått. Efter det hämtade vi mat från greken:) Resten av kvällen ägnade vi åt att försöka klä stolarna med tyget, det var inte det lättaste. Det blev färdigt först på torsdag kväll.


Såhär blev det. F gjorde mesta jobbet själv faktiskt. Jag kan ju säga att det såg ut som en bomb som sprängts i lägenheten eftersom vi flyttade på vårat eget bord för att vi skulle kunna ta bra kort på hans bord o stolar. Det låg även tygbitar överallt o verktyg o fan o hans moster:)

Kommentarer
Postat av: Catarina

Ja, Norwegian är alltid försenade. Det händer alltför ofta att de ställer in avgångar också (kanske när de tycker att de har för lite resenärer så skyller de på tekniska problem).

Så säger Micke i alla fall.



Det blev fint med stolarna. Perfekt omklätt - jag är imponerad

2009-02-09 @ 08:06:25
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0