Fredagen, samernas nationaldag

På fredan när jag kom hem kring 12 så var ingen hemma. Farsan kom kring 13 o då pratade han om att han inte hade hittat nå hjul som passade till sina stolar. Vi hade kollat på alla de vanliga ställena som Jula, ÖB o Claes Ohlsson o sånt. Jag hittade ett ställe på nätet, Tellus hjul, eller vad det nu hette o det låg på Fridhemsplan. Grejen var att de stängde om ca en timme så det blev bråttom. Jag kollade upp snabbast resväg o så åkte vi iväg. Vi åkte T-bana till Hornstull o sen blåbuss 4 till Fridehemsplan. Hade aldrig varit där förr men det gick bra att hitta ändå:) Lite stolt över mig själv faktiskt.
Väl där så blev farsan eld o lågor, de hade massor med hjul så den här butiken var bäst hittills. Tyvärr...så hade de inte så små hjul som han ville ha. Vi hittade nå hjul ändå fast till dem skulle man behöva ha en O-ring för att det skulle bli nå hjul. Svårt att förklara. De hade inte den tjockleken han behövde. Då kom norrlänningen fram i farsan och han PRUTADE så han fick alla fyra "hjul" för 20 spänn. Han sa "Eftersom ni inte har rätt sorts o-ringar så borde jag få de här hjulen billigare". Jag höll på att skämmas ihjäl, men han fick igenom detta och tjänade alltså 17 kronor på det. De kostade 9 kr styck annars. Ja ja, farsan i ett nötskal. Han skulle älska att vara i Thailand pga att man prutar där jämt:)

Sen drog jag med honom till Globen så att han fick se den:) Och så gick vi in på OK o frågade om o-ringar, de hade inte det. Vi hittade även en HotRodaffär, där hade de ringar men inte rätt tjocklek. Efter detta blev vi less o tog tvärbanan till Liljeholmen o sen T-banan hem igen.

Eftersom det var Samernas nationaldag denna fredag o farsan fyller år den 19 februari så bestämde jag att vi skulle ut o äta på kvällen. Vi bokade bord på O´Learys. Gott gott, men dyrt dyrt:) Sen gjorde vi en barrunda. Tog en öl på Beefeater, sen en öl på Southside (Dubliners) o sen åkte vi hem, trodde jag. Farsan hade spanat in Karlavagnen (Fruängens lokala pub) o då blev det ett besök där oxå. Där landar man i verkligheten:) Karaokekväll. I say no more:)

Vi var hemma kring 01 o då gjorde jag Irish Coffee som avslutning på kvällen. En rolig kväll faktiskt, men Karlavagnen lär det dröja jävligt länge innan jag sätter min fot på igen:)

Kommentarer
Postat av: eva

hahaha karlavagnen....kan tänka mig hur kvällen avslutades där...vilka låtar sjöng ni??

2009-02-11 @ 23:10:07
URL: http://eva.niska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0