Arbetslös...värdelös

Jag går ju på nån skitkurs (vuxendagis) via arbetsförmedlingen och tanken med den kursen är ju att stärka sin roll som arbetssökande osv. Men...varje gång då vi har lektion med en viss herre (R) så går man därifrån nedstämd och så ska det ju inte vara.
Idag pratade han om fördelarna med att vara arbetslös och sa att det var därför många inte hade jobb idag. Att folk var typ lata och tyckte det var toppen att vara arbetslös. Det kanske stämmer in på några men absolut inte 99 av 100 som han sa. Sen sa han att han förstår varför moderaterna vill sänka ersättningen ytterligare för de arbetslösa för då får man eld i baken o söker jobb mer aktivt. Jag känner vissa som söker jobb som fan men ändå inte får nått jobb, ska de då straffas? Sparka på de som redan ligger. Jag vågar påstå att i alla fall 90% av befolkningen verkligen vill ha ett jobb och att fördelarna med att vara anställd någonstans uppväger med råge dessa eventuella fördelar man har som arbetslös. Det är jävligt lätt att säga saker som han säger eftersom han har ett arbete och inte sätter sig in i hur andra har det.

Just nu är jag jävligt förbannad på honom! Jag tror att jag har ganska stor chans att så småningom få ett arbete och därför kommer att ta mig ur den här nervärderande tillvaron. Men tänk på de som inte får den chansen. De arbetslösa som kanske är 60 som ingen vill anställa, yngre utan erfarenhet, invandrare med fel namn som inte kan språket, sjukskrivna osv. Hjälp dem istället för att trycka ner dem ännu mer. Regeringen vet ju att vi är inne i en lågkonjunktur och att många blir varslade...sätter punkt här...är för arg.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Mäh, vilket pucko.

En sån ska ju inte jobba på en motivationshöjande kurs.

2009-02-12 @ 18:32:28
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Catarina

Förresten har jag inte sagt att jag tyvärr kommer ensam även denna gång. Micke blir hemma så kort den här gången och så har han redan planerat in fjällen med din tremänning så han tyckte att han skulle träffa barnen istället.

2009-02-12 @ 18:34:58
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: eva

åå jag blir så förbannad på andra som tror att de vet hur de är att vara arbetslös el ex fattig när de inte vet de....de kan slänga ur sig sådana dumheter så de finns inte...som du skriver...jag känner nästan ingen som inte vill ha ett arbete....de flesta vill ha en arbetsplats me kamrater att träffa regelbundet å en hygglig lön att leva av.....pusss

2009-02-12 @ 21:18:22
URL: http://eva.niska.se
Postat av: Bella

Tackar, blev nog en förbättring iaf :)



Ang ditt inlägg..blir så j-vla irriterad över översittarmänniskor som denna och tyvärr finns det alldeles för gott om dem. :(

2009-02-16 @ 09:34:30
URL: http://ladysorrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0