Fredag

Idag skjutsade världens bästa Jugge mig till Huddinge sjukhus så att jag slapp åka buss (35 min enkel väg). Stjärna i himlen till dig!
Undersökningen tog bara en halv minut, skojar inte, behövde inte ens gå in i ett undersökningsrum. Sköterskan kände bara på armen (där hon sprutade in det där medlet i tisdags) om det var nån knöl där och det var det inte, så jag har inte Tuberkulos. Svar: Negativ. Fast detta visste jag nog redan, men känns skönt ändå. Bara drygt att behöva åka så jäkla långt för detta lilla.

Sen efter jag kommit hem, gick jag till Fruängens centrum och tog blodprov på Vårdcentralen. De ska kolla om jag har Hepatit. Hoppas jag inte har det, för om jag inte har det så är det grönt ljus för Remicadedroppet. Är så jäkla LESS att vara sjuk. Det syns inte på mig att jag är det, förutom på kvällarna då min mage är som en ballong och jag ser gravid ut, men fan va drygt det är. Man är så jäkla handikappad på nått vis, måste ha en toa i närheten hela tiden, spontaniteten i att göra grejer är borta, jag måste planera allt. Tur man är envis så man tvingar sig ut ändå.

Det är tydligen marknad i Fruängen idag, inget märkvärdigt, lite hopptorn o nån karusell och det vanliga krimskramset. Det enda jag köpte var blommor till mig själv och Jugge:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0