Sötungar

Nu har jag varit på skolan och lämnat mitt sjukintyg. Det var jättekul att träffa alla igen, speciellt alla barn för de kom springande mot mig och skulle kramas, även de jag inte trodde skulle bli så glada över att se mig (de man har haft en del konflikthantering med). Så nått intryck på dem har man iaf gjort:) Underbara är vad de är! Det är inte deras fel att det är som det är på den där skolan. Allt handlar tydligen om PENGAR! Det dras ner på personal mer och mer...till slut orkar ingen...det kommer att smälla snart...ingen kommer att orka jobba kvar där tyvärr. Hoppas verkligen att staten tänker till och börjar satsa långsiktigt på skolan, inte bara på skolan utan även på fritidsdelen. Det är en skam över hur det kan få se ut nu för tiden. Fritiden för ett barn ska vara stimulerande, lärorikt och utvecklande...inte som nu FÖRVARING AV BARN.
I läroplanen står det (om jag inte minns fel) att personal ska uppmärksamma varje barns behov av stöd och stimulans, alltså se varje elev. Det blir svårare och svårare. Tänk dig själv om du ensam ska ta hand om 20 barn eller mer, skulle du kunna leva upp till dessa krav?
Jag tror att fler skulle reagera på hur skolan sköts idag om man tog sig tid att läsa igenom läroplanen och jämförde med verkligheten.

Kommentarer
Postat av: eva

EN vuxen på 20barn!!! fy fan va dåligt....då blir det verkligen förvaring.....

2008-09-13 @ 11:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0