Målar

Det var ju som sagt länge sedan jag målade, shit vad svårt det är. Jag som är en sån som vill att det ska gå ganska snabbt att bli klar, får nog inte min vilja igenom denna gång. Men jäklar vad kul det är. Jag har inga förväntningar på att det ska bli bra, men jag hoppas att jag ska kunna hänga upp dem på väggen så småningom.
Det är viktigt att pausa och gå ifrån målningen lite då och då, så man får perspektiv och chans till eftertanke. Bra att titta på den från olika håll och i olika ljus. Problemet är ju att jag målar med akryl och då måste man vara snabbare än då man använder oljefärger, men det ska nog funka, bara jag kommer ihåg att sätta penslarna i vatten och täcka över de färdigblandade färgerna.

Annars så har en kompis/arbetskamrat fått barn idag, en son! Stort grattis och jag ser fram emot att få träffa er alla snart:)

Kommentarer
Postat av: eva

åå jag ska oxå börja måla....snart bara livet inte skulle gå så snabbt....me jobb, skola, ++ allt annat

2008-09-13 @ 11:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0