Äntligen!

Nu har jag äntligen målat klart första varvet i hallen så den röda färgen är borta. Det känns jätteskönt! Kommer att få träningsvärk i nacken och axlarna dock, är jobbigare än man tror att måla, speciellt nära taket.

Annars så är det fint väder ute, 18 grader o sol, men det ser förjävligt ut här hemma så jag lär måla klart så man får undan bråten snart. Hoppas det blir fint i helgen så man kan göra nått kul utomhus. Apropå utomhus, shit vad de håller på o bygger o grejar här utanför. Det ska bli nya lägenheter på andra sidan gatan och precis framför våran lägenhet ska wooken bygga nytt och jag undrar om de jobbar svart de som arbetar med det där bygget för de är bara där ibland. Nyss var det tre gubbar där som fällde ett träd, tog en timme ungefär o sen blev det stilla. Förra veckan jobbade de tre dagar i kanske två timmar per dag. De har grävt en stor grop där och då blev det en hög med jord som de sakta men (o)säkert forslar bort. Ja herre gud vad de håller på. Jag tycker att om man väl påbörjar ett bygge så ska man göra klart det så fort som möjligt!

Kommentarer
Postat av: eva

hoppas på att få se före och efter blider på hallen :-) pusss

2008-09-03 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0