Plats för nya firrar!

Gu va bra, nu är det en indierfamilj som precis varit här och hämtat 11 ciklidyngel. Då blev det helt plötsligt plats för några nya fiskar, så det kanske vi köper imorgon:) De skulle få in nya fiskar på Hornbach imorgon, så då lär man väl dit. Jag skulle vilja ha Pseudotropheus demasoni (V), tre stycken och kanske två andra. Vi hade tre demasonis innan men det var nåt fel på dem eftersom de dog alla tre och jag tror inte vi gjorde nåt fel eftersom ingen annan firre har dött.

Västerås var jätteroligt bye the way. Vi kom dit på fredagen kring 18.30 o checkade in, sen gick vi en sväng på stan och orienterade oss. Efter det var vi jättehungriga, så vi käkade skitgod vedugnsbakad pizza och drack varsin Mariestad. Hotellrummet hade badkar så resten av kvällen slappade vi i badet och kollade på Idol. Somnade ganska tidigt. Nästa dag åt vi HOTELLFRUKOST som jag bara älskar! Eftersom hotellet satt ihop med en shoppinggalleria var det det som gällde på förmiddagen. Lyxigt att bara kunna gå 10 meter o sen har man Gina tricot mm precis utanför dörren. Det blev som sagt en del shopping men vi hann även med en fika.
På eftermiddagen bastade vi högst upp på 25! våningen. Jäklar vad högt det var och vilken utsikt man hade från bastun:) När man åkte hiss dit upp så kunde man känna att det svajade lite, scary, o jag som är så jäkla höjdrädd. Jugge fick hålla i mig första gången jag åkte den.
På kvällen gick vi till stans bästa restaurang och åt himla god mat o drack lite vin. Om jag åker till Västerås någon mer gång, så är det där jag ska äta. När vi var mätta gick vi till Strike, bowlinghall och bowlade i discoljus:) Jag vann första serien, men sen gick det utför. Efter utklassningen gick vi till hotellets Skybar på 23 våningen och tog en öl innan de stängde. Sen McDonalds och sooova.

Lite bakis dan efter, men vi gick ut på en promenad i det soliga vädret och fick se lite annat än betong och tegel. Västerås är en ganska ful stad tycker jag, ingen bra stadsplanering, men om man gick en liten bit så fanns det små guldkorn här o där. Ungefär så såg våran helg ut:)

Kommentarer
Postat av: eva

härligt me lite semester..romantiskt på tu man hand...vet inte om jag ens skulle vilja de :-)

2008-10-21 @ 19:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0