Uppsala

Idag åkte vi till Uppsala, kom iväg ungefär 11, bra ändå. Det var skitfint väder och mysigt att gå omkring där. Jag tog t o m lite bilder med min mobbe (inte världens bästa kvalitét, men ändå)...


Jag framför Domkyrkan.



Domkyrkan på närmare håll...

Man fick gå in i kyrkan och då gjorde vi det. Det var jättevackert där inne och trots att jag inte är religiös så får jag lixom ett lugn inom mig då jag är i en kyrka. Jag tände ett ljus för mina nära som gått bort och skrev i en bok en hälsning till dem. Saknar dem, speciellt min farmor...
Jag tror som sagt inte på Gud, men jag tror ändå att det finns någonting som är större än människan och jag hoppas att jag kommer att få träffa alla igen. Barnatro:)


Vi hade gått uppför en backe till slottet och därifrån tog jag denna vackra
höstbild.


Fina färger, älskar hösten.

Tänk att det finns kvar så fina blommor fortfarande:)
Vi gick förbi en park och jag tyckte det var fint med alla dessa blommor.

När vi blev hungriga, hittade vi en restaurang som hade buffé med thaimat och sushi, så det var perfekt. Sushin var god, men lös så den var svår att äta. Fattar inte att jag har blivit så galen i sushi. För typ ett halv år sedan kunde jag knappt äta en tugga ens.
Förutom att ströva omkring så shoppade vi lite. Jag köpte två "kortspel" på Designtorget. Älskar den affärn. Det ena var Snapsleken. Det är en kortlek med bordsvisor och dryckeslyrik som jag ska ta med nästa gång vi åker till våra vänners torp i Småland. Den familjen är kungar på snapsvisor och jag kan typ ingen, kanske en...nu jäklar:) Hej Lena!

Den andra leken är konversationskort med olika frågor. Exempel på frågor är: Hur ofta säger du "man" när du egentligen pratar om dig själv? Vilken lögn är du mest stolt över? Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon?



Kommentarer
Postat av: Lena

Ha, ha, ha. Malin, du är så välkommen ner till Småland. Ser fram emot ett riktigt "snapsvise-battle". Må så gott!

2008-10-06 @ 18:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0