Syslöjd

Idag får vi besök av Jörgens ömma moder Eva. Det ska bli trevligt. Det är en jäkla tur att man är omtyckt av hans föräldrar annars hade det kunnat bli jobbigt. Vi får se vad vi hittar på i helgen, men någonting blir det ju:) Hon är jättebra på att sy och har sytt våra köksgardiner, kanske jag kan "utnyttja" henne igen till våra julgardiner. Jag är typ sämst på att sy (eller jag har inget tålamod). Bosse Buss förärade jag ju iof med nya randiga gardiner till alla fönster och det gick ju bra trots en massa svärande och sprättande.
Sen kommer jag ihåg en "lack o läderfest", till den sydde jag ett lack/läder linne, men det blev SKITFULT så jag hade det under en annan tröja:)
I sjunde klass bytte jag till träslöjd (stod inte ut längre med syslöjden), vi var tre tjejer i klassen, och där gick det betydligt bättre för mig.
Sen på gymnasiet blev vi tvingade att ha textilslöjd. Det gick ganska bra (fick faktiskt en 4 i betyg) och det är jag förvånad över eftersom jag skällde ut våran lärare efter noter. Hon hade bett mig nåla upp hela klassens tygbitar till klassens gemensamma lapptäcke och sen när jag var klar så sa hon att jag hade gjort FEL och så gjorde hon om allt, bara för att upptäcka att jag hade gjort rätt från början. Då blev jag förbannad! He he. Hon var en konstig lärare, omständig. Syråttan kallade vi henne, men hon var innerst inne snäll, vi gick bara inte ihop. Jag hörde att hon avlidit för några år sedan och det är tråkigt, hon var ett orginal. Hon var dessutom mamma till en ganska känd singer/songwriter i Sverige som är rätt duktig.
Nä, nu ska jag göra nåt vettigt. Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0