Lilla gumman

Min lilla gumma, Mini (en av mina katter) är lite sjuk. Hon var i löpen förra veckan och efter det så fick hon en sårskorpa under hakan och tre små sår ovanför nosen. Antingen så har hon fått dessa när hon gick omkring o strök sig på allt eller så blev Liten less på henne o gav hon lite spö. Det är vad jag tror.
Hon äter o dricker som vanligt och har bara lite ont om jag rör vid hakan. Hon har vita öron och nu är de rosa så jag har väntat nån dag för att se om det blev bättre. I morse var hon likadan så jag tog tempen 37,4 = normalt. Ringde ändå veterinären och de sa att de inte trodde det var nån fara och att jag inte behövde komma in med henne idag utan avvakta till måndag. Under tiden ska jag rengöra under hakan med asolsprit (ska köpa det på Apoteket) och om det inte blir bättre så får vi komma in på måndag. Tur att båda mina katter är försäkrade!

Hade tänkt bo på hotell i Uppsala i morgon, men nu blir det inte så. Mina älskade katter går före, så vi åker dit bara över dan och hem sen på kvällen. Vill ju inte lämna dem ensamma ifall Mini skulle bli sämre. Kalla mig hönsmamma...

Kommentarer
Postat av: eva

hoppas mini blir bättre till måndag...förstår att du vill vara hemma till kvällen när gumzen är sjuk...

2008-10-03 @ 20:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0