Sunes största kärlekar

Jamen shit!!!
På Onsdag är det som sagt min sista dag på jobbet o då tänkte jag bjuda kidsen i tvåan på glass. Jag köpte även en bok till dem idag, "Sunes största kärlekar" och det står att den är för barn mellan 6-9 år. Det måste fan stå fel för när jag läste lite i den för att se om den verkligen är OK så börjar jag undra om den inte är för de som går i 6an till 9an...ha ha. Sören Olsson och Anders Jacobsson (författarna) är ju som de är så det var därför jag kontrolläste lite.
Såhär står det bla i boken:

Dessutom har Rudolf problem med snopperiet. Om han blir för kall så gör det ont i ett ställe som heter prostatan. Det kallas att man får prostataanfall. Får han ont i prostatan gör det ont i hela pungen och ryggen och låren och överallt. Pappa säger att det känns som om en liten gubbe sitter under pungen och klämmer på kulorna med en tång. Så ont gör det. När prostataanfallet kommer måste pappa sätta sig i den varma bubbelpoolen eller ställa sig i bastun för att värma upp hela snopperiavdelningen. Men om nu Karin och Anna ligger och latar sig i det varma, sköna solariet så kan han ju inte bara lämna sina tre barn, varav två inte kan simma, och panikspringa in i bastun för att vifta med sin penis i den heta luften.
Nej, då får pappa Rudolf stå kvar med den där elaka lilla gubben under pungen som vrider mer och mer. Till slut är kulorna vridna så många varv att när tången lossnar på greppet så flyger Rudolf upp ur vattnet med pungkulorna som två jättesnabba helikopterblad. Och det ser inte vackert ut.

Osv osv...ha ha ha.
Jag skulle nog inte ha några problem med att läsa upp detta för klassen men jag kan tänka mig att deras klassföreståndare 55+ har vissa svårigheter med det.
Vad vet jag, vad tycker ni? Ska jag ge dem boken iallafall? Kanske påpeka för läraren att hon kanske ska läsa igenom boken innan så hon kan välja om hon vill läsa hela, eller utesluta vissa delar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0