En daaag på Öööstermaaaalm

Idag blev jag väckt från en jäkligt konstig dröm. Jag drömde att jag o Jugge skulle gifta oss, ha ha, och allting gick fel. Jag hade inte sminkat mig, hade skitful röd klänning o rosa pumps med ljusblåa strumpor i. Hade inte hunnit sätta in linserna så jag hade mina fula glasögon på mig. Vi var försenade och alla väntade. Precis allt gick fel. Jag antar att den här drömmen betyder att jag inte är redo för giftermål, vilket jag redan visste:)

Ja ja, det var Jugge som ringde och väckte mig o det var tur, jag hade försovit mig. Vi skulle ju köpa den där fisken idag och eftersom Jugge skulle iväg på nåt grejs med jobbet ikväll så var det bråttom. In med linserna o så var det bara att åka, jag hann inte äta nån frulle. Så klart var det mycket trafik och det tog ett bra tag innan vi var på Östermalm där saluhallen ligger. Jag sa åt Jugge att dumpa mig där o så åkte han vidare.


Jag känner mig så fiiiin som är på Öööstermaaalm...ooooh:)

Det var skitsvårt att bestämma mig för vad jag skulle köpa. Lutade lite åt löjrom ett tag, men det var förjävla dyrt 255kr/hg så det fick vara. Istället köpte jag 4 hg tonfisk för 210 kr (inte billigt det heller) och för de resterande 190 kronorna blev det lax som man kan ha till sushi. Han var så snäll så han delade upp laxen i två bitar och vakumförpackade dem:)

Jaha, kul att se lite av Östermalm men jag trivs inte riktigt där så jag åkte till slussen och gick till Götgatsbacken som jag älskar.
 
En liten rulltrappa på vägen:)

Där blev det lite julklappsinköp. Jag har tre syskon och vi drar typ lott om vem som ska köpa till vem och i år ska jag o lillbrorsan byta. Resten av syskonen ska man köpa en symbolisk grej för 50 spänn vardera till, så det gjorde jag idag så det är klart o betart!

I love it!

Jag hade från början tänkt köpa en massa Hello Kitty prylar till Sannis i den här butiken men det blev annat istället. Kanske jag shoppar här till hennes födelsedag.

Det är så mysigt att gå här tycker jag av någon anledning. Synd bara att det var så tråkigt väder, annars hade jag gått lite längre på stan. Började dessutom bli hungrig så därför åkte jag hem till Fruängen igen o till Greken.



Köpte som vanligt Souvlaki kyckling med klyftpotatis. Tog med mig det hem, gott gotti gott gott:)


Sådär, nu har jag lagt upp bilder så det räcker för hela den här månaden. Höres! Boris boris!

Kommentarer
Postat av: eva

kul att få se vars du strosar omkring...måste oxå fixa de :-)..

2008-12-04 @ 16:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0